Uzaktan Eğitim Sürecinde Spor
19 Nisan 2020Uzaktan Eğitimde Bilim İnsanı Olmak
20 Nisan 2020Hazırlık sınıfı Türk dili ve edebiyatı derslerimizde, örgün eğitimde olduğu gibi uzaktan eğitimde de öğrencilerimize sanatsal bakış açısı kazandırmak için metin incelemeleri yapıyoruz. Türk edebiyatının önemli sanatçılarının eserlerinden derlediğimiz seçki metinler üzerinden dört temel kazanımımızı geliştirecek etkinlikler yaptık. Okuma ve yazma çalışmaları çerçevesinde Orhan Kemal’in “Uyku” öyküsünü yazarın yaşamı ve edebi kişiliği doğrultusunda “patron-işçi” çatışması üzerinden incelerken “ezen-ezilen” kavramları üzerinde düşündük. Behçet Necatigil’in “Yıldızlara Bakmak” radyo oyunu üzerinden öğrencilerimizin “yaşam” üzerinde düşünmelerini sağladık. Hayatın güzelliklerini hissetmek için etrafımızdaki güzellikleri fark etmemiz ve ruhumuzda hissetmemiz gerekliliği üzerinde konuştuk. “Yıldızlara Bakmak” metni doğrultusunda Sokrates’in “Sorgulanmamış hayat yaşanmaya değmez.” sözüyle ilgili yazma çalışması yaptık. Dinleme kazanımları doğrultusunda Reşat Nuri Güntekin’in “Acımak” adlı romanının radyo tiyatrosuna uyarlanmış halini incelerken Zehra Öğretmen ile babası Mürşit Bey’in iç hesaplaşmalarını ve karakter dönüşümünü değerlendirdik. Gelişen teknolojiye yenik düşen radyo tiyatrosunu online ders ortamında dinleyip analizini yapan öğrencilerimize, sahnelenen tiyatro oyunu ile sesli tiyatro oyunları arasındaki farkları kavrattık. Bu süreçte öğrencilerimizin hem okuma alışkanlıklarını beslemeyi hem de metin inceleme yöntemlerini öğrenmelerini sağlamayı amaçladık.
Film Okumaları
Uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerimizin hem kişisel gelişimlerini hem de sanatsal birikimlerini beslemek amacıyla online film okumaları yapmaktayız. Öğrencilerle önceden belirlediğimiz filmi izleyip filmin konusu, karakterlerin özellikleri ve yönetmenin filme katkısı üzerine değerlendirmeler yapmaktayız. Film okumalarındaki hedefimiz, öğrencilerimizin dünya sinemasında kült haline gelmiş filmlerle ilgili bir bakış açısı kazanmalarını sağlamaktır.
Yönetmenliğini Steven Spielberg’in yaptığı “Schindler’in Listesi”nden yola çıkarak 2. Dünya Savaşı’ndaki Nazi Almanya’sını ve bu süreçte Oskar Schindler karakterindeki dönüşümü değerlendirdik.
Yönetmenliğini Christopher Nolan’ın yaptığı “Prestij” filmi üzerinden yaptığımız film okumasında, iki sihirbazın dostluğunun nasıl rekabete dönüştüğünü incelerken öğrencilerimizin “illüzyon ve başarı” kavramı üzerine de düşünmelerini amaçladık.
Bir diğer film okumasını çizgi romandan uyarlanan “V for Vendetta” filmi üzerinden yaptık. Distopya örneklerinden olan filmde, İngiltere devletinin toplum üzerinde kurduğu baskıyı ele alırken medya-toplum, din-toplum ilişkisi üzerine öğrencilerimizin düşünmesini amaçladık. Filmin antikahramanı V’nin oluşumunda toplumun etkisi üzerine değerlendirme yaparken, Evey ve Müfettiş Finch karakterlerinin dönüşümüne etki eden unsurları değerlendirdik.
Uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerimizin sanatla iç içe olmaları farklı türlerle bir araya gelip sanat aracılığıyla içinde var oldukları hayatı sorgulamaları temel hedeflerimizdendir. Biliyoruz ki evde kalmalıyız ama sanatsız kalmamalıyız. #TED’liyizevdeyiz #Evdekalsanatsızkalma