Uzaktan Eğitim Sürecinde “Edebiyat ve Film Eleştirisi”
20 Nisan 2020Küçük Hanımlar, Küçük Beyler… 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Kutlu Olsun
23 Nisan 2020TED Atakent Koleji olarak uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerimizin doğaya karşı olan meraklarını, bilimsel çalışmalarını desteklemek ve onları aktif olarak uygulamaların içine dahil etmek amacıyla bilim atölyelerimizi devam ettiriyoruz. Bu ay yaptığımız fen bilimleri dersinde 4. sınıf öğrencilerimizin “Biyomimetik” konusu üzerine çalışmalar yapmasını sağladık.
Biyomimetik, insanların doğada bulunan sistemleri taklit ederek yaptıkları maddelerin, aletlerin, mekanizma ve sistemlerin tümünü ifade eden bir terimdir. Buradan yola çıkarak öğrencilerimizden “doğadaki canlıları örnek alıp yapılan tasarımların günlük hayatta hangi alanlarda kullanıldığını” araştırmalarını istedik. Daha sonra canlılar ile bilimsel teknolojik gelişmeleri kullanarak yeni model uçak, otomobil ve yarış araçlarının nasıl tasarlandığını incelemelerini; seçmiş oldukları canlıyı, günlük hayata uyarlanmış tasarımını ve kullanım alanını içeren bir poster hazırlamaları noktasında onları yönlendirdik. Öğrencilerimiz bu yönergeler sonrasında çalışmalarını, araştırma basamaklarına uygun olarak gerçekleştirdi ve hazırladıkları posterleri online fen bilimleri dersinde arkadaşları ile paylaştılar.
Uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerimize poster çalışmalarının yanında deneysel çalışmalar yaptırdık. “Eğlenceli Bilim Etkinliği” yönergeleri doğrultusunda, farklı koşullar altında gaz taneciklerinin davranışlarını yorumlamalarını istedik ve “Balonu şişirebilecek misin?” deneyini uygulattık. Gerekli araç gereçlerin temininden sonra öğrencilerimiz, şu basamakları takip ederek deneylerini yaptılar: Balonu şişenin içine yerleştirin ve balonun ağzını şişenin ağzına geçirip balonu şişirmeye çalışın. Neler gözlemlediniz? Gözlemlerinizi tabloya yazınız. Raptiyeyle plastik şişenin üzerine 7-8 tane delik açın. Şimdi balonu tekrar şişirmeye çalışın.
Öğrencilerimize, deneylerini tamamladıktan sonra deneyin amacını da düşündürerek nasıl bir sonuç çıkardıklarını sorgulattık. “Havayı oluşturan taneciklerin balon üzerinde oluşturacağı etki nedir?” sorusuna cevap arayan öğrencilerimiz; deneysel çalışma basamaklarını, neden-sonuç ilişkisini, deneydeki gözlemlerini online fen bilimleri dersinde arkadaşları ile paylaşarak akran öğrenmesi gerçekleştirdiler.
Fen bilimleri dersinde öğrencilerimizin yaparak yaşayarak öğrenmelerini amaçlamakta ve uzaktan eğitim sürecinde de bu çalışmalarımızı devam ettirmekteyiz. Çünkü TED Atakent Koleji olarak biliyoruz ki öğrencilerimizin merak duygusunu canlı tutacak ve becerilerini geliştirecek en önemli noktalardan biri onları sürece dahil etmektir. Yaptığımız bilimsel araştırmalar ve deneylerle hem onların aktif olmasını hem de öğrenme süreçlerinin kalıcı olmasını sağlıyoruz. Uzaktan eğitim sürecinde bilim insanı yetiştirmeye devam ediyoruz.