MEB müfredatını esas alarak yapılandırdığımız matematik derslerimizde öncelikle öğrencilerin derse karşı olumlu tutum geliştirmelerini sağlamak, analitik düşünme becerileri geliştirmek üzerine çalışmalar yapılmaktadır. Matematiğin temel kavramları arasındaki ilişkileri anlama, yaşamla ilişkilendirme, tahminde bulunma, problem kurma, problem çözme şekil ve şemalara dayalı veri analizleri yapma gibi matematiksel yetkinlikleri kazandırmak amacıyla çeşitli etkinlikler, uygulamalar ve eğitim teknolojileriyle desteklenen zenginleştirdiğimiz programlar uygulanmaktadır.

Dersin temel kazanımlarına yönelik aritmetik becerilerde hız kazanmaları, işlenen konuların somut öğrenmeler ile desteklenmesi, üst bilişsel düşünme becerilerini destekleyen akıl oyunlarına ilgi duymaları, öğrenme süreçlerinde bireysel farklıkların göz önünde bulundurulması önemsenir.

Öğrencilerin derslere etkin katılımı, modelleme süreçlerine dâhil olması, süreç odaklı öğrenme aktiviteleri oluşturulması; planlama çalışmalarının odak noktasını oluşturur.

21. yüzyıl becerilerinden biri olarak görülen “finans okuryazarlığı” alanında yetkinlik kazandırmak da matematik dersi içeriğinde ilkokul sınıflarımızda uygulanan bir programdır. Bu programda; ihtiyaç ve istekleri arasındaki farkı ayırt etmeleri, günlük basit harcamalara ilişkin akılcı kararlar alabilmeleri, fatura gibi günlük hayatta kullanılan finansal belgeleri tanıyabilmeleri, karşılaştıkları parasal durumlarda pratik işlemler yapabilmeleri, paraları tanımaları, harçlıklarını verimli kullanmaları, parayı yönetme bilincini kazanmaları hedeflenmektedir.

1.SINIF
1.sınıf matematik derslerimizde uyguladığımız programın temel amaçlarına yönelik sınıf içi çalışmalarda ve etkinliklerde, basitten karmaşığa, kolaydan zora doğru bir süreç izlenmekte ve öğrencilerimizin gelişimsel düzeyleri ile bireysel farklılıkları dikkate alınarak öğretim ortamında içerik ve etkinlik farklılaştırmalarına, oyunlaştırmalara, takım çalışmalarına önem verilmektedir.

Öğrencilerimizin 1.sınıf müfredatında bulunan;
100 içinde ritmik saymalar yapma,
Rakamları okuyup yazma,
Sayıları onluk ve birlik şeklinde ifade etme,
Toplama - çıkarma işlemleriyle ilgili modellemeler yapma,
Zihinden toplama - çıkarma stratejilerini uygulama,
Problem kurma – çözme,
Geometrik şekillere, geometrik cisimlere günlük hayattan örnekler verme,
Örüntü mantığını açıklama, örüntü mantığı oluşturma,
Uzunlukları standart olamayan araçlarla ölçme işlemi yapma,
Paraları tanıma,
Karşılaştırma yaparak tartma ve sıvıları ölçme,
Basit veri tablolarını okuma, konularına ilişkin bilgi ve becerileri öğrenme ve geliştirmeleri sağlanır.

2. SINIF
Öğrencilerimizin bağımsız düşünebilme ve karar verebilme, öz düzenleme gibi bireysel yetenek ve becerilerini geliştirmeleri yanında takım halinde çalışma bilinci kazanabilme amaçlarına göre ders içerikleri oluşturulmaktadır.

Öğrencilerimizin 2.sınıf müfredatında bulunan;

Modeller kullanılarak 100’den küçük sayıları basamak değerlerine ayrıma,
Aritmetik işlemlere ait kavramları öğrenme,
İşlemleri modellemeler ile ifade etme,
İki basamaklı sayılarla toplama - çıkarma işlemleri yapma,
Çarpma ve bölme arasındaki ilişkiyi anlama,
Dört işleme dayalı problemler çözme – kurma,
Bütün ve yarımın çeyrek ile ilişkisini açıklama,
Geometrik şekilleri kenar ve köşe sayılarına göre sınıflandırma,
Geometrik şekil ve cisimleri modelleme,
Çevrelerindeki simetrik şekilleri bulma,
Örüntü mantığını açıklama, örüntü mantığı oluşturma,
Standart ölçme birimlerini tanıma,
Lira ve kuruş arasındaki ilişkiyi fark etme,
Tam, yarım, çeyrek saatleri okuma,
Veri tablosu, grafik oluşturma ve yorumlama konularında matematiksel yetkinliklerini güçlendirmek hedeflenmektedir.

3. SINIF
3. sınıf matematik dersi; öğrencilerimizin akademik benlik algılarını
güçlendirmek, öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirmelerini sağlamak amacıyla
yapılandırılmıştır. Öğrencilerin bilgiye ulaşmada araştırmacı bireyler olmaları ve takım
çalışmasının değerini fark etmeleri desteklenmektedir.
Bu doğrultuda, 3. sınıf matematik müfredatı kapsamında öğrencilerimiz;
- Eski uygarlıklarda kullanılan sayı sistemlerini ve rakamları tanır,
- Üç basamaklı sayıları modeller, basamak değerlerini belirler,
- Kesirler yoluyla parça-bütün ilişkisini kavrar,
- Geometrik cisimlerin benzerlik ve farklılıklarını ayırt eder,
- Geometrik şekillerin kenarlarını ölçer, simetri doğrularını belirler,
- Kareli/dokulu zeminlerde kaplama örüntüleri oluşturur,
- Standart ve standart olmayan ölçü birimleri arasında ilişki kurar,
- Para, ağırlık ve sıvı ölçülerine yönelik problemler kurar ve çözer,
- Grafik ve tabloları yorumlar, verilerle ilgili çıkarımlar yapar,
- Geometrik şekillerin çevresini hesaplamayı öğrenir.
Tüm bu kazanımlar; öğrencilerimizin günlük yaşamla ilişki kurabilecekleri, katılımcı ve
etkileşimli öğrenme ortamlarında, kalıcı öğrenmeler sağlayacak şekilde planlanmıştır.

Öğrencilerin gelişimleri, süreç odaklı değerlendirme anlayışıyla takip edilmektedir. Sınıf içi
etkinlikler, performans görevleri, küçük değerlendirme çalışmaları ve gözlem formları ile
öğrencilerin kazanımlara ulaşıp ulaşmadıkları düzenli olarak izlenmektedir.

4. SINIF
4. sınıflarda MEB öğretim programlarına uygun olarak yapılandırılan ders programları doğrultusunda matematik ders içerikleri de öğrenci ihtiyaçları, farklılıkları dikkate alınarak hazırlanmış olup genişletilmiş haftalık planlama doğrultusunda yürütülmektedir.

Öğrencilerin matematiğe karşı olumlu tutum geliştirmeleri, dersi sevmeleri önemsenmekte ve bu nedenle ders içerikleri oluşturulurken oyun ve eğlenceli aktivitelere yer verilmektedir.

Sayılar ve İşlemler öğrenme alanında öğrencilerin doğal sayılara yönelik kazanımları edinmeleri ve matematik ifadelerini modellerle göstermeleri, kavramlar arasında anlam ilişkilerini kurmaları ve bu ilişkileri matematiksel ifadelere dönüştürmeleri, dört işlem becerilerine hız kazandırmaları, problem çözme ve problem kurma yetkinliklerini geliştirmeleri; matematik öğretim sürecinin temelinde yer almaktadır.

Geometri alanında öğrencilerin uzamsal düşünme becerilerini geliştiren, mekân ve boyut kavramları arasındaki ilişkiyi somutlaştıran etkinliklere yer verilmektedir.

Ölçme öğrenme alanında alt öğrenme alanlarına yönelik zamanı ölçme, uzunlukları ölçme, tartma kavramlarının öğretiminde ve ölçme birimleri ile yapılan problem çözme ve kurma çalışmaları sırasında tahmin çalışmalarına, öğrencinin tahminler ve sonuç arasındaki ilişkiyi değerlendirmesine, bunu yazılı ve sözlü olarak ifade etmesine önem verilmektedir.

Veri işleme öğrenme alanında öğrencilerin çeşitli verileri toplama ve bu verileri grafik halinde ifade etmeleri, buna dayalı olarak analiz yapmalarını sağlayacak etkinlik planlamaları yapılmaktadır. Olasılıkları tahmin etmeleri ve olasılık ifadelerini modelleyerek anlatabilmeleri sağlanmaktadır.

Öğrencilere matematik yetkinlikleri kazandırmak ve bu becerileri yaşantısında kullanabilen, analitik düşünebilen ve ifade edebilen, takım çalışmalarına aktif katılım sağlayan bireyler yetiştirmek matematik dersinin temel amacıdır.